luni, 23 martie 2009

Războiul hamburgerilor se mută pe piaţa românească

Pe o piaţă a restaurantelor fast-food dominată de McDonald’s, Burger King îşi propune să fie cel puţin la fel de prezent ca şi competitorul său. Prima unitate a celebrului lanţ american va fi deschisă în termen de o lună.

Mulţi români care au călătorit în străinătate sunt familiarizaţi cu numele lanţului de restaurante fast-food Burger King. La nivel mondial, brandul american este prezent în 69 de ţări, operând direct sau prin franciză (peste 90% din totalul unităţilor) 11.200 de restaurante.

Până de curând, acest lanţ nu opera pe piaţa noastră. Prima menţiune a sosirii Burger King în România a fost făcută de către reprezentanţii companiei
americane la sfârşitul lunii ianuarie, în conferinţa de presă în care s-au prezentat rezultatele financiare
pe 2007 şi planurile pentru 2008. Contactaţi de Capital, oficialii Burger King nu au făcut comentarii despre francizorul pentru România, deoarece „negocierile nu au fost finalizate până în prezent (începutul lunii februarie, n.r.)“.

Însă, peste cel mult patru săptămâni, primul Burger King se va deschide la Bucureşti, în incinta Băneasa Shopping City. „Burger King Europe şi Atlantic Restaurant System au încheiat un parteneriat în urma căruia se vor deschide în România restaurantele Burger King“, a declarat pentru Capital Andrea Ungereit-Hantl, communication & public affairs director pentru regiunea EMEA al companiei. Cele două firme
au fost asistate în acest proces de către compania de consultanţă şi management
Trend Hospitality, de al cărei nume se leagă şi intrarea în România a lanţurilor Pizza Hut şi KFC.

Atlantic Restaurant System, firma care deţine franciza pentru Burger King, este controlată de oamenii de afaceri Eli Davidai şi Ion Nasta. Primul a fost timp de 15 ani preşedintele Quadrant Amroq Beverages (QAB), distribuitorul şi îmbuteliatorul Pepsi pentru România. Davidai şi Nasta sunt parteneri
de afaceri în străinătate; în România, potrivit datelor Registrului Comerţului, firma este înregistrată pe numele lui Ion Nasta. Deja, cei doi oameni de afaceri au angajat şi au specializat în Germania un director general care se va ocupa de conducerea Burger King în România, numele acestuia fiind momentan ţinut secret.

Negocierile pentru preluarea francizei au început anul trecut şi nu au ridicat probleme serioase pentru actualii francizori. De ce s-a luat tocmai acum decizia intrării Burger King în România? „Era evident că McDonald’s controla piaţa şi că în prezent nu există un număr doi puternic în România“, declară surse apropiate francizorilor. „La fel s-a întâmplat şi cu intrarea Pepsi în România: atunci când nu există un număr doi pe piaţă, există un spaţiu liber.“ Contactat de Capital, Eli Davidai nu a dorit să facă niciun fel de comentarii despre planurile sale privind activitatea Burger King în România.

Niciun comentariu: