luni, 23 martie 2009

Motiv de plecare de la o companie la alta: excursii mai frumoase

Companiile au investit anul trecut cu cel putin 10% mai mult in pachetele de beneficii oferite angajatilor, iar anul acesta cheltuielile cu bonusuri, prime, excursii, asigurari medicale sau alte diverse servicii (incentive - n.r.) vor creste din nou, apreciaza specialistii pentru DailyBusiness.
Potrivit studiului anual "Pay Well" realizat de compania
de audit si consultanta PricewaterhouseCoopers, beneficiile acordate de in 2007 de companiile romanesti angajatilor au crescut cu 10% fata de 2006.

Pe de alta parte, Cristina Irimia, director de marketing
la agentia de turism J'Info Tours, crede ca cheltuielile cu beneficiile facute de companii au crescut cu 30% anul trecut, iar ritmul de crestere se va mentine relativ constant anul acesta.

"Piata
de beneficii" a debutat in Romania odata cu intrarea companiilor multinationale, care au dezvoltat investitii majore si au adus totodata practici motivationale din vest.

"Companiile multinationale sunt cele care au adus in Romania aceste practici, care se dezvolta pe principiul simplu: ca sa faci mai multi bani trebuie sa cheltuiesti mai mult, dar nu neaparat sub forma de bani. Angajatorii din Romania au inteles ca banii nu inseamna totul pentru angajatii de aici, iar beneficiile suplimentare salariului sunt un mijloc de recunoastere a performantei si in acelasi timp de crestere a nivelul de performanta si mentinere a angajatilor in cadrul companiei", a explicat Marius Balasoiu, managing partner al agentiei de resurse umane For People.

Tot mai multe companii de pe piata romaneasca au inteles ca prin oferirea de pachete motivationale le arata angajatilor aprecierea de care acestia se bucura in cadrul firmei, astfel demonstrandu-le ca rezultatele obtinute de acestia si aportul adus echipei se concretizeaza palpabil. Companiile ofera angajatilor incentive ca excursii, servicii medicale, abonamente la sali si cluburi sportive, sau asigurari
.

"Fiecare firma foloseste un mix alcatuit din excursii, prime, bonusuri in diverse proportii in functie de specificul companiei. In ultimii ani, insa, firmele au constatat ca beneficiile in calatorii ating mai bine obiectivele de crestere a cifrei afaceri, eficienta si calitate in firma
. Agentia pentru care lucrez face calatorii-beneficii de aproape 15 ani, in ultimii ani insa cererea a crescut mult ca trafic si volume", explica Cristina Irimia, director de marketing al agentiei de turism J'Info Tours.

Niciun comentariu: