luni, 23 martie 2009

Primul Ford românesc va intra în circulaţie până la sfârşitul anului

Ford ar putea începe producţia la Craiova până la finele acestui an, a declarat Mihai Voicu, ministrul pentru Relaţia cu Parlamentul, adăugând că angajamentele asumate de constructorul american, prin caietul de sarcini, urmează să fie implementate până în 2011.

“Există o legislaţie europeană în acest sens pe care toţi trebuie s-o respectăm. Din acest punct de vedere, nu au existat opinii împotriva deciziei CE nici din partea noastră şi nici din partea Ford”, a declarat Mihai Voicu.

Potrivit acestuia, producţia ar fi început şi mai devreme dacă nu ar fi existat ancheta Comisiei Europene.

La mijlocul săptămânii, Comi­sia Europeană a stabilit că statul român a oferit anumite facilităţi considerate ilegale, în valoare totală de 27 de milioane de euro.

Ford vrea 10% din piaţa auto


Constructorul auto american va ajunge în următorii ani să deţină o cotă de piaţă de aproximativ 10% din totalul vânzărilor de automobile noi, a declarat Cătălin Gavra, directorul general al Romcar (importatorul Ford în România). Se preconizează că pentru anul acesta capacitatea de producţie pentru automobile Ford
Fiesta va fi de 150.000 - 160.000 de unităţi, iar din 2011 aceasta ar putea ajunge undeva în jurul cifrei de 300.000 de bucăţi pe an.

Conform contractului, Ford este obligat să aibă o producţie de minimum 200.000 de automobile în al patrulea an de la privatizare şi să-i păstreze pe cei 3.900 de foşti angajaţi ai întreprinderii Automobile Craiova şi ai filialei acesteia, Daewoo România. Totodată, constructorul american a anunţat investiţii totale de 675 milioane euro în dezvoltarea fabricii din Craiova şi cheltuieli anuale de aproximativ un miliard euro începând cu 2012.

Potrivit lui Gavra, vânzările mărcii Ford vor creşte doar la nivel local, pentru că situaţia economică a craiovenilor se va îmbunătăţi, astfel că aceştia îşi vor putea permite maşini noi, orientându-se spre marca Ford. În plus
, vânzările pe plan naţional vor creşte numai dacă românii vor începe să perceapă marca americană ca fiind una autohtonă.

Problemele de mediu, luate în serios

Cu toate acestea, la Craiova încă mai există unele probleme. ”Există o serie de probleme de mediu ale Daewoo care sunt preluate prin această privatizare şi care vor trebui rezolvate, pentru că ele devin, automat, obligaţia cumpărătorului. Când or să vină cu planul de dezvoltare, o să spunem concret care sunt problemele?”, a declarat Monica Mateescu, directorul Agenţiei Regionale pentru Protecţia Mediului (ARPM) Craiova.

Niciun comentariu: