luni, 21 septembrie 2009

Ca sa reusesti, trebuie sa respecti anumite postulate"

E de parere Radu Cristian, directorul de marketing al Peugeot Romania
Cu un tata matematician si o mama fizician-cercetator, Radu Cristian, directorul de marketing-comunicare al Peugeot Romania, a avut parte de o educatie riguroasa. In liceu, zice cu umor, "am invatat ca nebunul". Fara sa se considere tocilar, marturiseste ca, si de voie, si de nevoie, a cam stat cu burta pe carte. Abia printr-a 12-a a avut o prietena. A luat la facultate din prima, exact la specializarea pe care si-a dorit-o: matematica. Dupa trei ani de studii, si-a schimbat insa optiunea - s-a transferat la cibernetica. Ca sa recupereze timpul pierdut a facut doi ani intr-unul. In sesiunea de primavara a avut 16 examene in 20 de zile, din care 15 le-a luat pe loc. Culmea, a picat chiar algebra, pe care a luat-o in vara, la reexaminare. De altfel, a picat mai multe examene in facultate, dar niciodata pentru ca nu invatase suficient. Le amana ca sa obtina nota mare. Integralist a fost doar in anul III. Prin 1995, fiind student in an terminal, s-a angajat la Coca-Cola in prima echipa de "vanzatori". A demarat cu 250 de dolari pe luna, basca cu un Tico nou-nout ca masina de serviciu. Venise timpul sa renunte la Dacia veche de douazeci de ani, pe care si-o cumparase cu banii obtinuti din vanzarea unui video primit cadou de la taica-sau. Acum, dupa mai multe masini schimbate, din care trei proprietate personala, restul de serviciu, conduce un Peugeot 307 full-options, de ultima generatie si are un salariu occidental. Dar, pana la pozitia pe care o ocupa in prezent, a dat in branci cu munca ani de zile. In '96, din cauza regimului de munca de zece ore pe zi, care nu-i permitea sa se pregateasca cum trebuie pentru examene, si-a luat o "pauza" de cinci luni, rezolvand problema licentei. Apoi s-a angajat, in urma unui anunt din ziar, la Hyundai Auto Romania, ca assistent-marketing. Acolo i s-a starnit pasiunea pentru masini. In '97 l-au avansat ca director de marketing. Castiga deja 400 de dolari pe luna. Dupa alte sase luni, alta promovare. Tinand cont ca Hyundai Auto Romania facea parte din grupul de firme Tiriac, a fost avansat ca director de comunicare pe tot holdingul. Bineinteles, leafa ii crescuse intr-o proportie semnificativa. In februarie 2000, s-a transferat la agentia de media Initiative Media, ca "account manager", o pozitie importanta de conducere in departamentul servicii-debite. Dupa alti doi ani de perfectionare profesionala, a ajuns unde se afla in prezent: intre cei cinci directori ai firmei Eurial Invest, unic importator de automobile Peugeot in Romania. Mai are multe in cap, dar, adept fiind al algoritmilor matematicii si cunoscandu-si bine rezervele, a ajuns la concluzia ca "daca vrei sa reusesti, trebuie sa respecti anumite postulate". Radu Cristian e inca necasatorit. "Mai copilaresc inca", glumeste. Se da in vant dupa excursii la munte, poarta la mana un Tissot de 500 de dolari, pret de catalog. Anul asta isi ia si casa. Spune ca nu vrea sa fie patron. Are insa o fire de oltean ambitios, care nu-l va lasa sa zaca intr-o postura mai mica decat valoarea sa. Nu da sfaturi despre reteta succesului. O tine pentru el.

Niciun comentariu: